En kantineløsning fra Compass Group er smagsoplevelser, faglighed og madhåndværk
Compass Group er markedsledende kantineleverandør, og vi driver 350 kantiner landet over, hvor vi hver dag serverer 100.000 velsmagende måltider.
Vi er gastronomisk dedikerede, og vi leverer smagsoplevelser, der er baseret på faglighed og madhåndværk, hvor glade kunder og gæster er i centrum.
Vi inspirerer med nye smagsindtryk, og vores køkkener omfavner økologi, lokale og sæsonbestemte råvarer, og vi udvælger nøje vores leverandører.
Vores kantineløsninger er altid skræddersyede, så de lever op til de enkelte virksomheders madpræferencer og rytmer uden at gå på kompromis med vores ønske om at servere gode madoplevelser, som også tager hensyn til klima og biodiversitet.
Danmarks bedste kantine 2024
Vi har vundet Kantineprisen 2024
Ansvarlig kantinedrift
Vi sætter store krav til, hvordan vi driver en ansvarlig kantinevirksomhed, hvor vi handler med omtanke og respekt for fremtiden. Derfor arbejder vi med bæredygtige indsatser og med at reducere madspild hver eneste dag. Vi har udviklet vores egen Climate Chef uddannelse, hvor vi uddanner klimaambassadører til alle vores kantiner. Vi indarbejder de officielle klimakostråd i vores arbejde, og vi går op i, at måltidet skal være sundt og nærende. Når I vælger os som kantineleverandør, kan det være med til at understøtte jeres virksomheds egen bæredygtighedsrejse.
Lokalt og i sæson
De bedste smagsoplevelser og mest bæredygtige måltider får vi, når vi bruger friske danske økologiske råvarer i sæson. Vi udvælger vores leverandører nøje, så vi kan spore værdikæden og det CO2-aftryk råvarerne sætter.
I samarbejde med vores grøntleverandør, har vi udarbejdet en grøntkalender med vores egen definition af sæsonerne. Vi kalder den De 7 Grønne Spring, fordi vi lader råvarernes cyklus definere sæsonerne i de syv spring, fremfor den traditionelle opdeling i fire årstider.
Vi har ligeledes udviklet De 7 blå bølger, så det er nemmere at navigere i sæsonens valg af fisk, og vi har udviklet retningslinjer for indkøb af fisk og skaldyr, som et led i arbejdet med bæredygtigt fiskeri og akvakultur.
Det nære partnerskab om bæredygtighedsmål
Vi lytter altid til vores kunders behov, og vi indgår tætte samarbejder om udviklingsplaner for bæredygtighed og sortiment. Vi ved, at vores kunder er forskellige steder i bæredygtighedsrejsen med mål for kødprocent, planterige måltider, madspild og flere bælgfrugter.
Vi står klar til at videreudvikle vores dataløsninger, så vi kan bidrage til innovative handlinger, som kan understøtte vores kunder i at nå de ønskede målsætninger, så vi sammen kan nå de ambitiøse mål om en grønnere fremtid.
De Økologiske Spisemærker
Vi samarbejder med vores kunder om at opnå Det Økologiske Spisemærke, som er en måde at tydeliggøre, hvor stor en andel af de indkøbte føde- og drikkevarer, der er økologiske. De økologiske fødevarer understøtter bæredygtig jordbrugspraksis, begrænser brugen af kemiske pesticider og kunstgødning samt en høj grad af dyrevelfærd. Det sikrer, at produkterne er produceret med fokus på miljømæssig bæredygtighed og sundhed.
I 2023 havde vi opnået 206 spisemærker i alt og en økologiprocent på 37,90%.
Fremtidens kantine
Det er muligt at reducere CO2-udslippet med op til 60% i vores kantiner ved at følge Fødevarestyrelsens klimakostråd. Det viser vores pilotprojekt fra 2023
Karina Kjeldstrup, Facility Specialist, Obton & Koncenton:
Et stærkt samarbejde om det grønne aftryk
”Jeg tror, at jeg kan tale på rigtig mange medarbejderes vegne, når jeg siger, at vi sætter enorm stor pris på den kantineordning, vi har hos Compass Group.
Jeg bekymrer mig aldrig om kantinen, og jeg bekymrer mig aldrig om at møde ind på arbejde, jeg er sikker på, at jeg hver evig eneste dag får tilbudt et rigtig dejligt måltid mad
Vi føler, det har været et rigtig godt match mellem os og Compass Group, fordi de kan efterleve nogle af de tanker, vi gør os om det grønne aftryk”.
Mennesker i centrum for den gode serviceoplevelse
Vores medarbejdere er grundstenene for at drive en god serviceforretning, og derfor vægter vi deres trivsel højt. De gode serviceoplevelser starter altid med de mennesker, der udfører den. Derfor skal det være rart at gå på arbejde hos Compass Group.
Vi er medlem af DI (Dansk Industri), og alle vores medarbejdere i driften er derfor også ansat på overenskomst, som er en garanti for rimelig løn, arbejdstid og lignende vilkår.
Vi understøtter vores køkkenpersonale med faglig udvikling, så vi kan tilbyde landets bedste arbejdspladser.
Vores Food Excellence team & Gastronomy team
Vi har dedikerede teams ansat, som er med til at sikre et højt fagligt og gastronomisk niveau i vores kantiner. De har udviklet et helt univers til vores køkkenansatte med brugbare tools, videoer og opskrifter, som fx understøtter det grønne køkken og de råvarer, som er i sæson.
Vores Food Excellence team står også for udvikling af vores egne kurser til vores køkkenpersonale, så som bage- eller bælgfrugtkurser, Climate Chef uddannelse og uddannelsesdage ude i vores køkkener – ligesom vi også tilbyder eksterne kurser, så vi altid er opdateret på nyeste trends og tendenser.
Innovation og digital rapportering
Grøn rapportering, fælles mål og evaluering er vigtigt i partnerskabet med vores kunder. Som kunde får I adgang til jeres eget dashboard med de KPI’er, som vi i fællesskab finder relevante. Baseret på tal fra Concitos klimadatabase kan du derfor følge CO2-aftrykket for en enkelt dag, uge eller måned.
Nogle af vores kunder
Kontakt os for en uforpligtende samtale om en kantineløsning hos jer.
Louise Fæster,
Director of Food Sales
Tlf: +45 2180 4707