I slutningen af 2016 scorede teamet tæt på 100% i tilfredshed i den årlige gæstetilfredshedsundersøgelse (GTU) på samtlige af de adspurgte parametre (personalerestaurant, reception, handyman, mødeservice og rengøring).
Det er uden tvivl et virkelig flot resultat. Derfor giver Site Manager fra 2014-2016 hos Maersk i Esbjerg, Bo Terp, hermed fem bud på hvordan han, og især hans team, har skabt et så imponerende resultat.
1. Succes gennem teamwork
”Vi har arbejdet meget med det mind-set, at vi er ét team til trods for, at vi arbejder i forskellige afdelinger. Vi informerer, er fleksible og arbejder sammen på tværs. Det gør også, at vi har en forståelse og respekt for hinanden og vores arbejdsopgaver”, forklarer Bo Terp.
“The girls (in the reception, red.) are awesome. Always smiling and friendly” (Udtalelse fra tilfredshedsundersøgelsen GTU, november 2016).
2. Ansvar
”Eurest Eureopean – Eating at work Report” fra 2016 viser, at 43% af de adspurgte mener, at de arbejder meget bedre, når de vender retur efter frokosten. Der hviler med andre ord et stort ernæringsmæssigt ansvar på Compass Groups skuldre for at ”genoplade” medarbejderne i deres frokostpause.
Head Chef på kontrakten hos Maersk, Jacob Justesen, uddyber hvordan de i Esbjerg indfrier disse forpligtelser.
”Som de madhåndværkere vi er, så ser vi det som vores fornemmeste opgave at sammensætte maden, så den understøtter kroppens fysiske og mentale udfordringer i løbet af hver enkelt arbejdsdag. Og så er det jo kun hyggeligt, at vi kender vores gæster og kan hjælpe dem til at træffe de bedst mulige madvalg for dem”.
“Jacob and his team are always delivering a good and positive experience. Keep up the good work” (Udtalelse fra tilfredshedsundersøgelsen, GTU November 2016).
3. Åbenhed, tillid og integritet
”Jeg tror, det gode tætte samarbejde med kunden i dagligdagen har haft stor indflydelse på vores flotte resultater i undersøgelsen – fordi vi ikke bare har et ”standard” kunde/leverandørforhold. Og så gør vi en dyd ud af at få informeret og afstemt forventninger løbende. God og løbende kommunikation har helt klart været den helt rigtige vej til tillid, åbenhed og integritet for os som samarbejdspartner til Maersk Oils danske forretningsenhed”, forklarer daværende Bo terp, Site Manager på Maersk Oil 2014-2016.
4. Passion for kvalitet
”Først og fremmest drives vi af vores passion for kvaliteten i vores faglighed. Derudover prioriterer vi kvalitetssikring. Både internt og sammen med kunden via management i de forskellige afdelinger”, uddyber Bo Terp.
Hans Werner Alexander, som er handyman hos Maersk Oils danske forretningsenhed, fortæller, at hans passion ligger i at gå den ekstra mil. ”Og det gør jeg ved altid at levere i den bedst mulige kvalitet – til tiden”.
“Werner (handyman, red.) is an absolute angel. Always ready to help and always there when he promises. It couldn’t be any better. Thanks Werner!” (Udtalelse fra tilfredshedsundersøgelsen GTU, november 2016).
5. Vi kan!
Bo Terp slutter med at fortælle om teamets ”vi-kan” attitude, som de også kalder ”ja-hatten”. ”Det går noget så simpelt ud på, at vi involverer og engagerer vores kolleger, så alle ved, hvad vi sammen skal levere. Og så er alle hos os vigtige, uanset om man er opvasker eller manager”.
“Ja-hatten” kan dog ikke stå alene, da der har været fem veje til teamets operationelle succes hos Maersk Oils danske forretningsenhed. Bo Terp forklarer det således:
“Foruden en “Vi kan!”-tilgang til tingene, så skal der også tilsættes teamwork og en stor portion ansvarsfølelse hos den enkelte. Og så skal det hele krydres med passion for kvalitet og gennemgående gennemsigtighed. Jeg er superstolt af hver og én af vores kolleger, fordi de alle har mestret disse fem veje”, uddyber Bo Terp og slutter med et ”Kæmpe stort tillykke til jer alle”.