Bæredygtighed

Vi arbejder aktivt med at nedbringe vores miljøaftryk og sikre, at vores ressourcer bliver anvendt effektivt til gavn for mennesker og planet.

Sådan arbejder vi med FN’s verdensmål

Bæredygtighedsrapport 2019

 

Hos Compass Group har vi længe arbejdet målrettet med bæredygtighed inden for indkøb, produktion, servering og madspild. For os handler bæredygtighed om at tage ansvar. Ansvar for vores planet i forhold til de serviceydelser vi tilbyder inden for mad og rengøring, og ansvar for de mennesker, som får det hele til at køre rundt.

Vores kerneydelse spænder bredt i arbejdsområder. Det tager vi også højde for i vores bæredygtighedsinitiativer på såvel det operationelle plan såvel som på det globale plan i det strategiske arbejde med innovation og nytænkning. Vi gør en forskel i det daglige og der er handling bag vores ord.

FN's verdensmål

Hos Compass Group Danmark arbejder vi aktivt med FN’s verdensmål, som skal sikre en bæredygtig fremtid for alle.

Stop Food Waste

Madspild er et kæmpe problem, og det vil vi gerne gøre noget ved. Derfor arbejder vi hver dag på at begrænse madspild i alle led af vores forretning.

Vores mærkesager

Med vores mærkesager arbejder vi i Compass Group aktivt for at gøre en forskel og sikre, at flere mennesker trives i deres hverdag.

Få meget mere Compass Group

Med servicekoncepter inden for sund mad og velvære i hverdagen er vi hos Compass Group Danmark med til at gøre hverdagen enklere for en bred vifte af danske virksomheder.

Følg os på LinkedIn
Nyheder
Sådan lander sæsonens sprødeste råvarer på din tallerken
Hos Compass Group har vi et helt unikt partnerskab med vores leverandør af frugt og grønt, Duo Frugt. En af de ting, der gør partnerskabet unikt, er, at vi er Duo Frugts eneste kunde! Derfor gør de sig ualmindeligt umage med at levere den bedste service og finde de bedste råvarer til vores køkkener, så vi kan servere sæsonens friskeste og sprødeste råvarer for gæsterne.
Et stærkt partnerskab med appetit på viden
Det summede af liv, da gæsterne strømmede til ”Food, Trends & Sustainability” hos vores partner Agro Food Park. I fællesskab havde vi inviteret samarbejdspartnere, interesseorganisationer og kunder til en inspirerende dag med fokus på fødevarer, trends og bæredygtighed. Her havde vi hver især mulighed for at vise noget af det ypperste, vi kan.
Fællesskab er nøglen til en god integration
Vores integrationsarbejde var kun lige gået i gang, da corona satte en stopper for det meste og dermed også muligheden for at mødes. Derfor blev DHL i år ikke kun en løbetur, men den første i rækken af begivenheder, som skal hjælpe os med at komme tættere på hinanden.