FN’s verdensmål

Hos Compass Group Danmark arbejder vi aktivt med FN’s verdensmål, som skal sikre en bæredygtig fremtid for alle.

Compass Group PLC har på verdensplan udpeget 8 ud af de 17 FN-mål, hvor vi i vores organisation kan gøre den største forskel i arbejdet for en mere bæredygtig udvikling. Som verdens største servicevirksomhed har vi ekspertisen, evnen og størrelsen til at have en indflydelse på både mennesker og vores planet, og i Danmark har vi valgt at fokusere vores indsats yderligere i tre konkrete delmål.

Verdensmaal-03-sundhed-og-trivsel

3. Sikre et sundt liv for alle og fremme trivsel for alle aldersgrupper

Vores vision er, at vi sammen med vores kolleger, samarbejdspartnere, kunder og gæster skaber Danmarks bedste arbejdspladser igennem sundhed og trivsel. For når vi sikrer, at dem vi servicerer og samarbejder med, trives og er sunde, kan vi bedre udvikle os og arbejde for et større formål.

Verdensmaal-08-anstaendige-jobs-og-oekonomisk-vaekst

8. Fremme vedvarende, inklusiv og bæredygtig økonomisk vækst, fuld og produktiv beskæftigelse samt anstændigt arbejde til alle

Vi er en servicevirksomhed, og samtlige af vores services udføres af mennesker. ’Derfor er det en topprioritet, at vi bidrager til, at vores samfund har et fundament med anstændige jobs, så vi kan skabe økonomisk og produktiv vækst – så vi har ressourcer til at arbejde for en bæredygtig fremtid.

Verdensmaal-12-ansvarligt-forbrug-og-produktion

12. Sikre bæredygtigt forbrug og produktionsformer

Vi serverer hver dag frokost for tusindvis af mennesker og gør foruden vores køkkener rent i mere end hundredvis af virksomheder og institutioner. Derfor giver det mening at starte med vores kerneydelse ─ især fordi vi agerer som både forbrugere, formidlere og producenter. Og det ansvar tager vi alvorligt.

Bæredygtighed
Vores mærkesager
Med vores mærkesager arbejder vi i Compass Group aktivt for at gøre en forskel og sikre, at flere mennesker trives i deres hverdag.
Læs mere
3 x 25% reduktion i 2020
Hos Compass Group Danmark vil vi i 2020 reducere vores CO2-udledning samt forbrug af plastik og engangsemballage med 25%. Reduktionen skal sikres gennem en række tiltag, der i samarbejde med kunderne iværksættes rundt omkring i landets køkkener og kantiner.
Læs mere
Stop Food Waste
Madspild er et kæmpe problem, og det vil vi gerne gøre noget ved. Derfor arbejder vi hver dag på at begrænse madspild i alle led af vores forretning.
Læs mere
Få meget mere Compass Group

Med servicekoncepter inden for sund mad og velvære i hverdagen er vi hos Compass Group Danmark med til at gøre hverdagen enklere for en bred vifte af danske virksomheder.

Følg os på LinkedIn
Nyheder
En stærk sikkerhedskultur sætter en høj standard
Compass Group Danmark var en af de første servicevirksomheder i Danmark, som både blev miljø- og arbejdsmiljøledelsescertificeret. Vi har for nyligt fået blåstemplet, at vi efter mange år fortsat har styr på vores ting og holder et højt niveau inden for sikkerhed og miljø.
Compass Group Danmark fejrer Stop Food Waste Day 2021 – men bekæmper madspild året rundt
Madspild er en kæmpe udfordring. Ikke blot i Danmark, men i hele verden, og det er noget, vi arbejder med hver dag. For som en af verdens førende aktører inden for foodservice har vi i Compass Group et stort ansvar for det aftryk, vi afsætter på kloden. Et ansvar, som vi med stolthed tager. Derfor fejrer vi Stop Food Waste Day den 28. april verden over.
Compass Group er en del af Servicenormen
Tilfredse kunder og glade medarbejdere er grundlaget for Compass Group. Uden dem var vi her ikke – så simpelt er det. Og de skal hver især have, hvad de har krav på, samtidig med at de skal behandles ordentligt. Derfor er vi medlem af Servicebranchens Arbejdsgiverforening (SBA) og en del af Servicenormen, som er din garanti for god moral og orden i sagerne.
Scroll Up

Lad os skabe smag og velvære i hverdagen

Vi vil skabe Danmarks bedste arbejdspladser – ikke blot for vores medarbejdere, men også for vores kunders medarbejdere!

Med vores kantine- og serviceløsninger skaber vi nemlig miljøer, der ikke alene øger trivslen i hverdagen hos vores kunder, men også styrker forbindelsen mellem mennesker.

Ja tak, tilmeld mig nyhedsbrev