Bedre sammen – Vi vil skabe Danmarks bedste arbejdspladser

2020 var kun lige begyndt, da Compass Group PLC’s opkøb af Fazer Food Services var en realitet. Et opkøb, som er en del af vores vision om at skabe Danmarks bedste arbejdspladser. Vores vision er uden tvivl ambitiøs, for det er ikke blot for vores egne kolleger, vi vil skabe Danmarks bedste arbejdspladser. Det vil vi også være med til hos vores kunder!

Bedre sammen – det er målet for integrationen af vores to virksomheder. Det handler ikke om at være størst, men derimod om at være bedre sammen, og den tilgang har fra dag 1 været bærende i integrationsarbejdet – helt fra det overordnede strategiske niveau til de enkelte kolleger.

”Vores fokus har gennem hele processen været på at løfte hinanden ved at tage det bedste fra begge verdener, så vi opbygger det helt rigtige fundament for sammen at skabe Danmarks bedste arbejdspladser. Og det betyder ikke kun de bedste arbejdspladser for vores egne kolleger. Det drejer sig i høj grad også om, at vi med vores services kan bidrage vil at skabe de bedste arbejdspladser for vores kunder og deres medarbejdere – vores gæster. Derfor vil vi fortsat have fokus på den enkelte kunde og på at løfte den service, vi leverer hos dem.”

Zanne Burø, administrerende direktør, Compass Group Danmark

Hun fortsætter:

”At vi er bedre sammen, vil vores kunder mærke ved, at vi har en større samlet ekspertise, i særdeleshed på det kulinariske område, og dermed kan lede udviklingen af markedet. Vi kan trække på hinandens erfaringer og løse eventuelle udfordringer hurtigere, og sammen kan vi tilbyde en bredere palet af services, så vores kunder kan koncentrere sig om det, de er bedst til.”

Den vigtigste ingrediens

Der er ingen tvivl om, hvad den vigtigste ingrediens i opskriften på en succesfuld integration er hos Compass Group:

”Det har været afgørende at få opbygget en fælles kultur og se os selv som én samlet virksomhed, selvom alting endnu ikke er 100 % integreret. I en forretning som Compass Group, der er så medarbejderdrevet, er det alfa og omega, at vi sætter vores mennesker først. Uden dem, var der ganske enkelt ikke noget Compass Group.”

Gæster og gastronomi er i højsædet

Udviklingen af vores foodservice-forretning sker gennem medarbejderne med fokus på gastronomien, så de hver dag leverer det bedste til gæsterne. Det sker bl.a. gennem et culinary council, culinary community og culinary leadership, som er forskellige tiltag, der skal være med til at styrke det kulinariske fællesskab blandt medarbejderne og skabe skønne smagsoplevelser til gæsterne.

”Vi vægter højt at inddrage medarbejderne, så de kan lære af hinanden på kryds og tværs og styrke deres faglighed. Når vores medarbejdere bliver udviklet og trives, møder de hver dag op med engagement og passion. Og det er noget, som kan mærkes hos vores kunder, som bl.a. vil opleve større ekspertise og variation på det gastronomiske område.”

Mere bæredygtig

Compass Group er også blevet styrket ift. bæredygtighed gennem opkøbet. Det drejer sig bl.a. om en større andel af lokale råvarer, mere økologi og flere grønne koncepter, og så har vi styrket indsatsen for at begrænse vores udledning af CO2 mest muligt.

”Vores kunder vil ikke kun drage fordel af integrationen på det gastronomiske område, men også på bæredygtigheden. Her er virkelig tale om at være bedre sammen, da vi har samlet alle vores erfaringer. Gastronomi og bæredygtighed hænger uløseligt sammen hos Compass Group, og vores mål er at være så bæredygtige som overhovedet muligt – uden at gå på kompromis med smagen.”

Del:
Nyheder
En stærk sikkerhedskultur sætter en høj standard
Compass Group Danmark var en af de første servicevirksomheder i Danmark, som både blev miljø- og arbejdsmiljøledelsescertificeret. Vi har for nyligt fået blåstemplet, at vi efter mange år fortsat har styr på vores ting og holder et højt niveau inden for sikkerhed og miljø.
Compass Group Danmark fejrer Stop Food Waste Day 2021 – men bekæmper madspild året rundt
Madspild er en kæmpe udfordring. Ikke blot i Danmark, men i hele verden, og det er noget, vi arbejder med hver dag. For som en af verdens førende aktører inden for foodservice har vi i Compass Group et stort ansvar for det aftryk, vi afsætter på kloden. Et ansvar, som vi med stolthed tager. Derfor fejrer vi Stop Food Waste Day den 28. april verden over.
Compass Group er en del af Servicenormen
Tilfredse kunder og glade medarbejdere er grundlaget for Compass Group. Uden dem var vi her ikke – så simpelt er det. Og de skal hver især have, hvad de har krav på, samtidig med at de skal behandles ordentligt. Derfor er vi medlem af Servicebranchens Arbejdsgiverforening (SBA) og en del af Servicenormen, som er din garanti for god moral og orden i sagerne.
Scroll Up

Lad os skabe smag og velvære i hverdagen

Vi vil skabe Danmarks bedste arbejdspladser – ikke blot for vores medarbejdere, men også for vores kunders medarbejdere!

Med vores kantine- og serviceløsninger skaber vi nemlig miljøer, der ikke alene øger trivslen i hverdagen hos vores kunder, men også styrker forbindelsen mellem mennesker.

Ja tak, tilmeld mig nyhedsbrev