Bedre sammen – det er målet for integrationen af vores to virksomheder. Det handler ikke om at være størst, men derimod om at være bedre sammen, og den tilgang har fra dag 1 været bærende i integrationsarbejdet – helt fra det overordnede strategiske niveau til de enkelte kolleger.
”Vores fokus har gennem hele processen været på at løfte hinanden ved at tage det bedste fra begge verdener, så vi opbygger det helt rigtige fundament for sammen at skabe Danmarks bedste arbejdspladser. Og det betyder ikke kun de bedste arbejdspladser for vores egne kolleger. Det drejer sig i høj grad også om, at vi med vores services kan bidrage til at skabe de bedste arbejdspladser for vores kunder og deres medarbejdere – vores gæster. Derfor vil vi fortsat have fokus på den enkelte kunde og på at løfte den service, vi leverer hos dem.”
Zanne Burø, administrerende direktør, Compass Group Danmark
Hun fortsætter:
”At vi er bedre sammen, vil vores kunder mærke ved, at vi har en større samlet ekspertise, i særdeleshed på det kulinariske område, og dermed kan lede udviklingen af markedet. Vi kan trække på hinandens erfaringer og løse eventuelle udfordringer hurtigere, og sammen kan vi tilbyde en bredere palet af services, så vores kunder kan koncentrere sig om det, de er bedst til.”
Den vigtigste ingrediens
Der er ingen tvivl om, hvad den vigtigste ingrediens i opskriften på en succesfuld integration er hos Compass Group:
”Det har været afgørende at få opbygget en fælles kultur og se os selv som én samlet virksomhed, selvom alting endnu ikke er 100 % integreret. I en forretning som Compass Group, der er så medarbejderdrevet, er det alfa og omega, at vi sætter vores mennesker først. Uden dem, var der ganske enkelt ikke noget Compass Group.”
Gæster og gastronomi er i højsædet
Udviklingen af vores foodservice-forretning sker gennem medarbejderne med fokus på gastronomien, så de hver dag leverer det bedste til gæsterne. Det sker bl.a. gennem et culinary council, culinary community og culinary leadership, som er forskellige tiltag, der skal være med til at styrke det kulinariske fællesskab blandt medarbejderne og skabe skønne smagsoplevelser til gæsterne.
”Vi vægter højt at inddrage medarbejderne, så de kan lære af hinanden på kryds og tværs og styrke deres faglighed. Når vores medarbejdere bliver udviklet og trives, møder de hver dag op med engagement og passion. Og det er noget, som kan mærkes hos vores kunder, som bl.a. vil opleve større ekspertise og variation på det gastronomiske område.”
Mere bæredygtig
Compass Group er også blevet styrket ift. bæredygtighed gennem opkøbet. Det drejer sig bl.a. om en større andel af lokale råvarer, mere økologi og flere grønne koncepter, og så har vi styrket indsatsen for at begrænse vores udledning af CO2 mest muligt.
”Vores kunder vil ikke kun drage fordel af integrationen på det gastronomiske område, men også på bæredygtigheden. Her er virkelig tale om at være bedre sammen, da vi har samlet alle vores erfaringer. Gastronomi og bæredygtighed hænger uløseligt sammen hos Compass Group, og vores mål er at være så bæredygtige som overhovedet muligt – uden at gå på kompromis med smagen.”