Compass Group var her, der og alle vegne til Plantetopmødet 2025

Compass Group var flere gange en del af talks og debatter på Plantetopmødet 2025 – en dag, hvor et af temaerne var den ledelse, der skal til for at løfte den grønne dagsorden.

For os i Compass Group handler ledelse ikke kun om at drive kantiner. Det handler om at få vores kunder med på den rejse, der skal til, når vi skal give vores kantiner et grønt løft ved at introducere flere planterige måltider.

Jesper Buris Larsen, CCAO hos ALFA Development, hvor vi driver kantine, var inviteret på scenen for at dele sit perspektiv på samarbejdet mellem ledelse og kantine hos dem – et samarbejde, vi er stolte af at være en del af.

Et godt og grønt match

Til daglig serverer vores dygtige kollegaer køkkenchef Sine Andersen og souschef Lena Steffie Clausen nemlig store madoplevelser til huset hos Alfa Development. Kantinen, de driver der, modtog i 2024 Kantineprisen og kan derfor kalde sig Danmarks bedste kantine.

På scenen fortalte Jesper om Alfa Developments vision, da de indgik et samarbejde med Compass Group: Kantinen skulle afspejle deres grønne profil. Derfor kom de til os med klare krav, som vi har efterlevet.

Kravene gik på høj kvalitet som topprioritet, 80 procent af alt kød skal være velfærdskød, og kantinen skal som minimum have et sølvmærke i økologi.

Som Jesper sagde i sit oplæg: “Vi har været pokkers heldige, at Sine og Lena er hamrende dygtige. De tilpasser vores madønsker til køkkenet, så det passer ind i vores grønne profil.”

Herudover har stort manøvredum til forandring og tillid til Sine og Lena været helt afgørende.

Grib chancen for forandring!

Oplægget om ledelse var ikke det eneste sted, vi satte vores præg på Plantetopmødet.

Vores Head of Culinary Kenneth Balieu Sørensen var inviteret til en talk om, hvad vi kan lære af kantinesektorens plantesuccesser såvel som faldgruber.

Sammen med branchekolleger og med politikere som publikum blev der sat fokus på, hvordan vi i fællesskab kan skabe reel forandring.

”Vi repræsenterer tilsammen 265.000 måltider dagligt. Hvis vi regner deres familier med, har vi potentielt impact på en million danskere hver eneste dag.

Hvis ikke dét er en mulighed for at rykke på den grønne agenda, så ved jeg ikke, hvad der er. Vi har en unik chance for at skabe forandring, og vi er klar til at tage ansvar,” sagde han, da han havde mikrofonen.

Forbillede i branchen

Som en af vores branchekollegaer nævnte på scenen, vil han opfordre andre madledere til at følge med på Instagram hos vores kantine hos BESTSELLER, da de her er særligt gode til at inspirere ved at fortælle historien om alt det rundt om måltidet.

Plantetopmødet 2025 var endnu en bekræftelse på, at vi i kantinebranchen spiller en nøglerolle i den grønne omstilling. Sammen med vores kunder, kollegaer og gæster tager vi ansvar – og vi får tingene til at ske!

 

Del:
Nyheder