Contempehrary vinder mavens hule

På Food, Trends & Sustainability havde Compass Group premiere på Mavens Hule. Dysten gav grønne, innovative iværksætter en gylden chance for at få adgang til vores 350 kantiner landet over.

Til Mavens Hule blev fem madiværksættere inviteret til en pitchrunde, hvor de præsenterede deres bud på fremtidens fødevare, og hvor vinderprisen er adgang til Compass Groups kantiner via vores fødevareleverandør Dagrofa Foodservice.

Det blev Contempehrary som vandt Mavens Hule. Iværksættervirksomheden står bag produktion af tempeh – et produkt baseret på gærede soyabønner som ofte bruges i vegetarisk madlavning på grund af sit høje indhold af protein. Vinderne, Contempehrary, udvikler tempeh, som tager udgangspunkt i traditionelle indonesiske fermenteringsmetoder, men er baseret på danske bælgfrugter.

Hos Compass Group er vi på en bæredygtighedsrejse, hvor kødandelen skal ned, måltidet være mere planterigt, men smagsoplevelsen altid i top – og her er Contempehrarys tempeh et godt bud på et produkt, der kan fylde på fremtidens grønne tallerken .

Derfor blev dommerpanelet bestående af fire madentusiaster:

Anne Ruberg, indkøbsdirektør hos Compass Group, Jesper Knudsen, køkkenchef hos Compass Group, Nabil Habhabi, markedschef hos Dagrofa Foodservice og Mads Marschall, madekspert, enige om, at de skulle vinde Mavens Hule.

Jesper Knudsen, dommer og køkkenchef hos os, fortæller, hvad han lagde vægt på i voteringen:

”Jeg elsker at arbejde med nye spændende råvarer som fx tempeh, og Contempherarys kvalitet er helt i top – både på smag, konsistens og tankerne bag. Jeg ser mange anvendelsesmuligheder i vores køkkener så som at bruge det i en fars til en burger eller som stegte tern i en curry. Og så har det et højt indhold af proteiner og kostfibre, så det er en god erstatning for kød”.

Lige efter sejren fik vi også en reaktion fra vinder-iværksætterne:

”Det betyder rigtigt meget for os, og det er er superfedt, vi har vundet. Den her type samarbejde er mere, end vi turde håbe på. Det giver så god mening at få vores produkt ud i kantinerne, hvor gæsterne får et veltilberedt måltid, så de får en god oplevelse, når de smager det første gang,” siger Sabine Franciska Harboe og Tobias Noe Harboe.

Tak til de øvrige deltagere Uuhmami, Havsmag, Manna Food og Agrain for inspirerende pitches, som alle er fantastiske bud på fremtidens fødevarer.

Del:
Nyheder