Vi kender det alle sammen. Nogle gange har man brug for at få rystet posen, for at man kan komme på en ny god ide, komme i snak med en fjern eller ny kollega eller få et nyt perspektiv på et projekt, som man er ved at gå lidt i stå med.
Hos Compass Group er vi derfor glade for, at vi kan sende vores kolleger på ture ud i verden med henblik på at tage ny viden, nye erfaringer og nye relationer med hjem.
Vores tre driftsdirektører havde i sidste uge inviteret alle deres ledere til Bourgogne i Frankrig. Her var de blandt andet på to leverandørbesøg, der gav vores kolleger indblik i både oste- og sennepsproduktion.
”Vi lever af mad og passion, så det er rigtigt vigtigt, at vores ledere kommer ud i verden og får inspiration, som de kan tage med hjem til deres teams,” siger Kristian Hofman-Bang, Director of Operations hos Compass Group.
“En enormt flot investering”
Det er imidlertid ikke kun passionen for mad, der blev dyrket på turen til Bourgogne. På kryds og tværs af vores tre sektorer blev der delt viden og dannet relationer, der ifølge Kristine Winther, Account Director hos Compass Group og deltager på turen, ville være sværere at få til at blomstre hjemme på kontoret.
“Når man som firma giver sine medarbejdere mulighed for at blive rystet sammen som gruppe væk fra hverdagens rammer, initierer man en dialog, man ikke ville få i et mødelokale eller i kaffepausen derhjemme, og det ser jeg som en enormt flot investering i os medarbejdere,” siger hun.
Foruden indblik i oste- og sennepsproduktion er Kristine kommet hjem med nye ideer til sin drift hos en af vores kunder samt et nyt netværk af gode kolleger, hun nu kan række ud til og erfaringsudveksle med.
”Vi driver for eksempel nogle cafeer ude hos mig, som jeg med mit nye netværk kan optimere. På den måde skulle drøftelserne og vidensdelingen, der sker på turen, gerne materialisere sig i bundlinjen i sidste ende, så Compass som virksomhed får noget ud af at tage mig på tur,” siger Kristine Winther og tilføjer:
”De investerer i mig som leder, og så vil jeg jo også gerne investere i dem.”
Udvikling for alle
Også vores køkkenledere investerer vi i, når vi årligt inviterer et skiftende hold af køkkenledere ned til vores samarbejdspartner The University of Gastronomic Sciences of Pollenzo, hvor de både bliver undervist og kommer ud og oplever Italien.
Kristian Hofman er stolt af at være med til at investere i sine medarbejdere på denne måde.
”Det er sindssygt inspirerende at være et sted, hvor vi både kan sende vores køkkenledere og kundechefer af sted på ture som disse. Det skaber one team-ånd, og vi ser det som en naturlig del af at udvikle os og vores medarbejdere,” siger han.