Hvornår skal man aflive sin kantine?

Når adressen er i hjertet af København er det oplagt at forsvinde ud i den pulserende by for at købe sin frokost. Compass Group aflivede den traditionelle kantine hos Berlingske Media og byggede gadebilledet ind på 5. sal.

En kommerciel genfødsel

I Compass Group excellerer vi netop i at lytte og forstå vores forretningspartner således at vi bidrager optimalt og udligner udfordringerne.

Derfor besluttede vi, at aflive det traditionelle kantineområde og erstatte det med stemningen fra gaden ved en massiv investering i arkitekttegnet ombygning og nyskabende madkoncepter.

Det er ikke alle medarbejdere, der kan planlægge tidsrum for energitilførsel i en traditionel kantine åbningstid mellem 11-13.30. Det er slet ikke nok i et hus som Berlingske Media. Derfor besluttede vi at holde åbent fra morgen til sidst på eftermiddagen så medarbejdere og kunder kan få fyldt depoterne op, når behovet er der og ikke når klokken siger noget bestemt.

Intet gadebillede uden frisk luft

Udover at bygge Food Court med tilbud af flere former for mad og drikke, indrettede vi også et lækkert miljø på den 100 kvm store terrasse, hvor man kan nyde en snack, afholde et uformelt møde – alt imens man kan nyde solen, den friske luft og udsigten over København.

Win-win

Udtrykket er noget fortærsket, men ikke desto mindre beskrivende i dette tilfælde. Berlingske Medias medarbejdere behøver ikke længere at bruge tiden til at gå rundt på gaden for at købe mad og drikke – de kan nøjes med at gå på 5. sal – ude som inde. Eurest, navnet som Compass Group driver personale restauranter under, har med investeringen skabt rammerne for en bæredygtig forretning for alle parter.

Skal man så aflive den kantine?

”Man skal per definition hverken bevare eller aflive noget…man skal lytte til sin kunde, analysere deres medarbejderes demografi og adfærd. Først derefter kan man begynde at se på muligheder for at skrue et koncept sammen, der bidrager til bedre arbejdsliv og dermed større tilfredshed” siger Zanne Burø, Kommerciel Direktør i Compass Group.

”Vi er stolte af at Berlingske Media har vist os den tillid, at vi har kunne gennemføre en så gennemgribende ændring – både af indretning og koncept. Jeg tror på, at vi vil se meget mere af dette i fremtiden, hvor vi som partner ikke blot leverer den gode mad, men også er interesseret i at skabe rammerne.

Ordet ”kantine” vil derfor blive aflivet i Compass Group regi , da begrebet – i traditionel forstand – slet ikke beskriver de nye spændende madordninger, som vi vil se Compass Group levere”.

Del:
Nyheder