Hvornår skal man aflive sin kantine?

Når adressen er i hjertet af København er det oplagt at forsvinde ud i den pulserende by for at købe sin frokost. Compass Group aflivede den traditionelle kantine hos Berlingske Media og byggede gadebilledet ind på 5. sal.

En kommerciel genfødsel

I Compass Group excellerer vi netop i at lytte og forstå vores forretningspartner således at vi bidrager optimalt og udligner udfordringerne.

Derfor besluttede vi, at aflive det traditionelle kantineområde og erstatte det med stemningen fra gaden ved en massiv investering i arkitekttegnet ombygning og nyskabende madkoncepter.

Det er ikke alle medarbejdere, der kan planlægge tidsrum for energitilførsel i en traditionel kantine åbningstid mellem 11-13.30. Det er slet ikke nok i et hus som Berlingske Media. Derfor besluttede vi at holde åbent fra morgen til sidst på eftermiddagen så medarbejdere og kunder kan få fyldt depoterne op, når behovet er der og ikke når klokken siger noget bestemt.

Intet gadebillede uden frisk luft

Udover at bygge Food Court med tilbud af flere former for mad og drikke, indrettede vi også et lækkert miljø på den 100 kvm store terrasse, hvor man kan nyde en snack, afholde et uformelt møde – alt imens man kan nyde solen, den friske luft og udsigten over København.

Win-win

Udtrykket er noget fortærsket, men ikke desto mindre beskrivende i dette tilfælde. Berlingske Medias medarbejdere behøver ikke længere at bruge tiden til at gå rundt på gaden for at købe mad og drikke – de kan nøjes med at gå på 5. sal – ude som inde. Eurest, navnet som Compass Group driver personale restauranter under, har med investeringen skabt rammerne for en bæredygtig forretning for alle parter.

Skal man så aflive den kantine?

”Man skal per definition hverken bevare eller aflive noget…man skal lytte til sin kunde, analysere deres medarbejderes demografi og adfærd. Først derefter kan man begynde at se på muligheder for at skrue et koncept sammen, der bidrager til bedre arbejdsliv og dermed større tilfredshed” siger Zanne Burø, Kommerciel Direktør i Compass Group.

”Vi er stolte af at Berlingske Media har vist os den tillid, at vi har kunne gennemføre en så gennemgribende ændring – både af indretning og koncept. Jeg tror på, at vi vil se meget mere af dette i fremtiden, hvor vi som partner ikke blot leverer den gode mad, men også er interesseret i at skabe rammerne.

Ordet ”kantine” vil derfor blive aflivet i Compass Group regi , da begrebet – i traditionel forstand – slet ikke beskriver de nye spændende madordninger, som vi vil se Compass Group levere”.

Del:
Nyheder
Overrækkelse af Can-do prisen i Vejle
I dag har vi været i Vejle for at overraske en helt særlig kollega og overrække endnu en Can-do pris. Denne gang blev det Vibeke Schaldemose Sørensen, der havde fortjent en særlig anerkendelse. Vibeke er receptionist hos en af vores store kunder i Vejle, og med sit positive sind og smittende humør spreder hun smil
Slut med oksekød i kantinen på flere uddannelsesinstitutioner
I samarbejde med serviceleverandøren Compass Group har en række uddannelsesinstitutioner valgt at droppe al servering af oksekød, der har en 10 gange højere klimabelastning end fx gris og kylling. Fra årets studiestart har flere uddannelsesinstiutioner valgt at tage et markant skridt for at reducere deres CO2-udslip ved at droppe oksekød permanent. Det drejer sig om
Søndre Campus viser vejen mod grønnere valg
På Søndre Campus, der bl.a. huser Det Juridiske Fakultet, er det på to år lykkedes at nedbringe kødprocenten, altså andelen af kød ud af det samlede varekøb, fra 11,4 pct. i 2021 til 4,8 pct. i 2023.