Københavns Universitet har valgt Chartwells som deres nye food service partner

Det er netop blevet offentliggjort, at Chartwells skal drive kantinerne på Københavns Universitet, Center for Sundhed og Samfund, CSS, for de næsten 8.000 studerende og medarbejdere der hver dag spiser og snacker på universitetet.

Nikolaj Daugberg, Head of Sales hos Compass Group, stod i spidsen for dialogen op til den endelige udvælgelse af samarbejdspartner. Københavns Universitets valg, begrunder Nikolaj blandt andet med Compass Groups store viden omkring udbuddet af generationstilpasset mad- og snacking.

“På CSS er der en god blanding af både generation B, X, Y og Z. Kombinationen af deres individuelle behov, vaner og spisetider gør, at vi er bevidste om, at udvalget skal være attraktivt for dem alle – hele dagen igennem. Derfor vil vi gøre omgivelserne mere indbydende, hvis man har lyst til at blive lidt længere, og optimere købsflows, når det skal gå ekstra stærkt. Vores ekspertise på de her områder har helt sikkert været en afgørende faktor for valget af os som food service partner”.

Fra kommunehospital til universitet

CSS er lokaliseret i tre forskellige bygninger på det gamle kommunehospital på Øster Farimagsgade i indre København med to campus-restauranter og en café. Chartwells har i forvejen kantinedriften på det Sunhedsvidenskabelige fakultet, som også er en del af Københavns Universitet, beliggende på Frederiksberg og Nørrebro, og dertil tilføjer Nikolaj Daugberg:

“KU (Københavns Universitet, red.) kender os jo i forvejen, så det er en kæmpe cadeau, at de vælger os igen”.

I alt er det altså over 20.000 af mange studerende, medarbejdere og gæster, der fra 1. maj 2017 vil kunne nyde godt af Chartwells generationstilpassede mad- og snacking-løsninger.

Del:
Nyheder
Elever med kognitive handicap afslutter uddannelse som de første
Glæden over kulminationen på to års uddannelse var ikke til at tage fejl af, da vores elever i sidste uge blev færdige med deres uddannelse og nu stolt kan kalde sig for gastromedarbejdere.
Sådan håndterer vi Coronavirus
Hos Compass Group tager vi situationen omkring COVID-19 alvorligt, og vi følger løbende med i myndighedernes anbefalinger. I takt med anbefalingerne har vi tilpasset driften og gjort forskellige tiltag for at minimere smitten. Vi har bl.a. opsat flere stationer med håndsprit og ændret buffeterne til portionspakket takeaway.
3 x 25% reduktion i 2020
Hos Compass Group Danmark vil vi i 2020 reducere vores CO2-udledning samt forbrug af plastik og engangsemballage med 25%.
Scroll Up