Nyt forretningsben: Vi lancerer frokostordninger

Fremover skal Compass Group levere frokost til virksomheder, som ikke har egen kantine. Frokostordningen lanceres under navnet Food & Co. frokostordninger.

Fremover skal Compass Group levere frokost til virksomheder, som ikke har egen kantine. Frokostordningen lanceres under navnet Food & Co. frokostordninger. Du kan læse mere på det nye frokostweb her.

I dag er Compass Group markedsledende kantineleverandør og driver 350 kantiner landet over, hvor der dagligt serveres 100.000 velsmagende måltider til kantinegæsterne. I porteføljen af vores kunder er mange af Danmarks største virksomheder.

Men fremover skal mindre virksomheder, som ikke har egen kantine, også have mulighed for at få samme madoplevelse som ude i Compass Groups kantiner – bare leveret direkte til kontoret.
De første kuverter leveres fra den 1. oktober.

Prisvindende frokostoplevelse

Hos Compass Group er det ambitionen om også at tilbyde samme gode frokostoplevelse ude i de mindre virksomheder, der har været drivkraften bag at starte det nye forretningsben:

”Vi er kåret som Danmarks bedste kantine 2024, og det er den slags madoplevelser, vi også gerne vil sikre, at mindre virksomheder får adgang til og glæde af i dagligdagen.

Vi investerer utrolig meget i hele tiden at udvikle vores madkoncepter, og vi ved fra vores undersøgelser, at frokostpausen er et tidspunkt, der bliver set frem til. Det er et højdepunkt, som deles med kollegaer, og her vil vi gerne sikre os, at det bliver over det bedst mulige måltid,” siger Martin Pinstrup, Kommerciel Direktør i Compass Group.

Stor smag, erfaring og variation

Til at opstarte og drive det nye forretningsben har Compass Group ansat Jesper Holmberg, der er seriemadiværksætter, og som kommer med solid erfaring i at opstarte en frokostordningsvirksomhed.

Han ved derfor om nogen, med sine 30 år i branchen som kok og iværksætter, hvad der skal til for at få succes i et konkurrencepræget frokostordningsmarked:

”På det frokostordningsmarked der er i dag, oplever mange kunder efter et stykke tid at køre træt i fx smagen, og det kan være en udfordring at skabe den variation, kunderne kræver af sin frokostudbyder. Hos Food & Co. frokostordningen vil vi sikre den rette variation i frokosttilbuddet, da kunderne frit kan vælge og skifte mellem tre forskellige frokostkoncepter, så man hele tiden får nye smagsoplevelser.

Herudover skal maden afspejle nutiden, hvor der er stort fokus på fx upcyclede fødevarer, madspild, emballage, tæt samarbejde med lokale- og økologiske producenter og udvalget af råvarer – og netop her giver det så god mening med al den ekspertise, der er til rådighed hos Compass Group inden for den bæredygtighedsrejse, som vi alle bør være en del af.

Vi vil med andre ord løfte frokostordningen til næste niveau,” siger han.

Nyt produktionskøkken

For at gøre åbningen af det nye forretningsben til en realitet, har Compass Group investeret i et nyt produktionskøkken i Avedøre Holme, som har stået i ’røg og damp’ siden overtagelsen, for at gøre klar til den store åbning af det nye forretningsben.

Del:
Nyheder