Trygge og glade medarbejdere – også under corona

Sundhed og sikkerhed for vores medarbejdere har altid været vores topprioritet, og den prioritet blev yderligere forstærket, da corona gjorde sit indtog sidste år. Med et stærkt samarbejde og en åben dialog mellem hovedkontor, kundechefer, drift og kunder har vi sørget for, at vores medarbejdere trygt har kunne fortsætte deres arbejde.

Men ingen kunder og kantiner er ens, så vores kundechefer og drift har arbejdet tæt sammen med kunderne om lokale tiltag. Vi har f.eks. passet på både vores medarbejdere og gæster med mere rengøring, afskærmning og nye måder at indrette kantinerne på, så det har været muligt for vores medarbejdere og gæster at holde afstand.

Tæt dialog mellem kundechef og køkkenchef

For kundechef Bettina Sejr Hedegaard har det været ekstremt vigtigt at have en tæt dialog med sine medarbejdere, og hun har hver uge prioriteret at ringe til hver enkelt af sine køkkenchefer for at høre, hvordan det går hos dem og kunden.

”I en tid med stor usikkerhed, er min førsteprioritet at sikre, at mine medarbejdere har det godt og er trygge ved at gå på arbejde. Jeg har gjort det klart for dem, at de altid kan ringe eller skrive til mig, hvis de har spørgsmål eller behov for hjælp. Udover at snakke med dem, har jeg jævnligt sendt dem mails med status på situationen samt lidt opmuntring eller en positiv besked. Det har vi alle sammen haft brug for.”

Et godt bagland er guld værd

Vores kundechefer har altid kunne kontakte vores HSE-team ved udfordringer eller spørgsmål. Oven i det har der været et ugentligt virtuelt møde, hvor kundecheferne har kunne deltage efter behov og haft mulighed for sparring med HSE, driftsdirektører og People & Culture. Her har de bl.a. kunne få svar på spørgsmål om praktiske ting såvel som hjemsendelser. Og muligheden for sparring med baglandet blev især vigtig de gange, Bettina oplevede, at en medarbejder blev smittet med corona.

”Situationerne har været forskellige, så det har været guld værd at kunne læne sig op ad mine kolleger i baglandet for at være helt sikker på, at vi gjorde tingene korrekt. De har lavet noget godt materiale med generel information, men også haft helt styr på, hvordan vi skulle forholde os i de givne situationer.”

Der er da heller ikke nogen tvivl hos medarbejderne om, at de har følt sig godt klædt på undervejs i den nye hverdag. Anette Nielsen, køkkenchef hos Compass Group, siger:

“Coronasituationen ændrede fuldstændig mit arbejdsliv. Pludselig oplevede jeg, at hverdagen blev “vendt rundt på en tallerken”, men jeg blev hurtigt tryg i den nye hverdag. Compass Group var supergode til at informere og guide i den rigtige retning. Med support, nyt opdateret materiale til driften og guidelines var vi hurtigt klædt på til den situation, vi nu stod i. Det har betydet meget for mig at have den ugentlige kontakt med min kundechef, hvor vi har vendt nye anbefalinger og restriktioner og netop fået dem tilpasset min kunde. Alt i alt et godt bagland, der har givet mig en ro og lyst til at løfte opgaven.”

Udover at sikre vores gæster en god og sikker frokost, har vi hele vejen igennem pandemien fokuseret på at tage hånd om vores medarbejdere, uanset om de har været på arbejde eller hjemsendt. Det har vi bl.a. gjort ved at holde dem opdateret med den nødvendige information samt sørge for, at dem, som stadig har været på arbejde, har gjort det under de anbefalede forhold. Helt fra starten i forløbet blev vores kriseteam aktiveret. De har løbende overvåget og håndteret situationen, og vi følger fortsat tæt med i myndighedernes råd og anbefalinger, som vi overholder.

 

Del:
Nyheder
En stærk sikkerhedskultur sætter en høj standard
Compass Group Danmark var en af de første servicevirksomheder i Danmark, som både blev miljø- og arbejdsmiljøledelsescertificeret. Vi har for nyligt fået blåstemplet, at vi efter mange år fortsat har styr på vores ting og holder et højt niveau inden for sikkerhed og miljø.
Compass Group Danmark fejrer Stop Food Waste Day 2021 – men bekæmper madspild året rundt
Madspild er en kæmpe udfordring. Ikke blot i Danmark, men i hele verden, og det er noget, vi arbejder med hver dag. For som en af verdens førende aktører inden for foodservice har vi i Compass Group et stort ansvar for det aftryk, vi afsætter på kloden. Et ansvar, som vi med stolthed tager. Derfor fejrer vi Stop Food Waste Day den 28. april verden over.
Compass Group er en del af Servicenormen
Tilfredse kunder og glade medarbejdere er grundlaget for Compass Group. Uden dem var vi her ikke – så simpelt er det. Og de skal hver især have, hvad de har krav på, samtidig med at de skal behandles ordentligt. Derfor er vi medlem af Servicebranchens Arbejdsgiverforening (SBA) og en del af Servicenormen, som er din garanti for god moral og orden i sagerne.
Scroll Up

Lad os skabe smag og velvære i hverdagen

Vi vil skabe Danmarks bedste arbejdspladser – ikke blot for vores medarbejdere, men også for vores kunders medarbejdere!

Med vores kantine- og serviceløsninger skaber vi nemlig miljøer, der ikke alene øger trivslen i hverdagen hos vores kunder, men også styrker forbindelsen mellem mennesker.

Ja tak, tilmeld mig nyhedsbrev