The Power of Socialisation

Vidensunivers

Hos Compass Group kender vi markedet, og vi holder os altid opdateret på, hvad der rører sig, trends, tendenser og adfærd. Og vi udvikler løsninger, som understøtter det. For at fastholde vores markedsledende position inden for kantinedrift er det vigtigt, at vi hele tiden indhenter- og samler ny viden, vi kan basere vores løsninger på. Som leverandør af facility services undersøger vores studier og analyser også forventninger til fx arbejdspladsdesign og forventninger til fremtidens arbejdspladser.

Den sociale arbejdsplads

I oktober 2024 offentliggjorde vi det globale studie, The Power of Socialisation, som er udført af Compass Group i samarbejde med Mintel. Undersøgelsen er baseret på over 30.000 medarbejdere i 21 lande. Studiet undersøger, hvordan det er muligt at understøtte en social arbejdsplads, hvor der skabes relationer og som er med til at modvirke ensomhed. I Danmark deltog 2000 respondenter.

Undersøgelsen er blandt de største udkomne studier på området, som giver indblik i medarbejderes adfærd, holdninger og forventninger til fremtidens arbejdspladser – og peger på, hvordan arbejdspladsen kan spille en central rolle i at skabe en inkluderende og social arbejdsplads.

The Power of Socialisation

Frokosten er katalysator for fællesskabet

Det nye studie understreger, at relationer og social interaktion er essentielle for medarbejdernes trivsel. Undersøgelsen viser, at hele 71% af de adspurgte anser det som vigtigt, at sociale områder, som kantiner, er steder, de har lyst til at bruge tid i.

Compass-groupe-22-05-20241666
CompassGroup_RAIS6688

The Power of Socialisation

Hver femte føler sig ensom på arbejdspladsen

En af livets bedste gaver er venner. Og det gælder ikke kun, når du har fri, for tallene i undersøgelsen taler sit eget sprog: her svarer hele 60% af de adspurgte, at venner på jobbet er lige så vigtige som venner i privaten, og hele 70% siger, at det at have en ven på arbejdet har betydning for deres velbefindende.

Global Eating at work 2023

I 2023 lavede Compass Group og Mintel studiet Global Eating at work, som studiet fra 2024 bygger videre på.

Eksempelvis fandt studiet i 2023, at 75% af de danske medarbejdere bruger frokostpausen til at catche op med sine kollegaer.

Undersøgelsen havde også fokus på Gen Z, og at de i 2025 vil være 27% af den globale arbejdsstyrke, og hvad der skal til for at tiltrække generationens talenter.

Global Eating at Work

Mad, bæredygtighed og sundhed står højt på ønskelisten hos Gen Z

Undersøgelsen fra Compass Group og markedsanalysebureauet Mintel, viser, at generation Z (1996 -2010) er dem, der stiller størst krav til sundhed, trivsel og bæredygtighed på arbejdspladsen. De er villige til at finde en anden virksomhed, hvis deres behov ikke bliver opfyldt.

brooke-cagle--uHVRvDr7pg-unsplash
Nyheder