Zanne Burø er udnævnt som administrerende direktør for Norden i verdens førende servicevirksomhed

Compass Group udnævner Zanne Burø som ny administrerende direktør for Norden. På nordisk plan har Compass Group en omsætning på 7 milliarder kroner om året og beskæftiger ca. 13.000 medarbejdere. På verdensplan har de en omsætning på 160 milliarder kroner om året og beskæftiger 600.000 medarbejdere.

Zanne har været i Compass Group Danmark siden 2011, og i 2017 blev hun forfremmet til administrerende direktør. Hun har omfattende kommerciel og operationel erfaring og har været afgørende for on-boarding og integration af Fazer Food Services i Danmark. Et opkøb, som Compass Group foretog i 2019. 

I løbet af de seneste år har Compass Group sikret sig flere strategisk vigtige kunder i Danmark, og fundamentet for den fortsatte vækst er lagt med fokus på digitalisering, innovation og bæredygtighed. 

Europæisk direktør i Compass Group, Kathinka Friis-Møller, har store forventninger til Zanne Burø i hendes nye job som leder for den nordiske region. 

“Jeg har fuld tillid til, at Zanne vil sikre og opretholde vores vækst i regionen.” 

Kathinka lægger også vægt på nogle af de danske værdier, Zanne tager med sig ind i det nye job. 

“Zanne vil videreudvikle den inkluderende og vindende kultur i Compass Group. Det er vigtige ingredienser for, at vi fortsat skal lykkes,” siger hun. 

Zanne fortsætter sideløbende som administrerende direktør i Danmark, indtil hendes afløser er fundet.  

Del:
Nyheder
Compass Group Danmark har opnået svanemærke-certificering på hele rengøringsservicen
”I dag markerer vi en milepæl på vores bæredygtige rejse. Vi har gjort meget i lang tid, og nu har vi fået en blåstempling på det. Jeg har det nemmeste job med at modtage certifikatet – men jeg er så hammerende stolt over vores team,” fastslår Zanne Burø, Managing Director Nothern Europe, og sender klapsalver efter teamet bag svanemærkningen.
Bravissimo, EATalien!
Hvorfor sparker den støvleformede nation benene væk under os, når det kommer til kogekunst og kærlighed? Vi sendte 17 madglade kolleger til Piemonte for at finde svaret, og Lasse Jensen tager dig her med på turen.
Sådan giver du dine medarbejdere en endnu bedre dag
Vi løfter serviceniveauet og giver dine medarbejdere en endnu bedre arbejdsdag og oplevelse ved hjælp af smarte knapper. Med et enkelt tryk får dine medarbejdere hurtig og effektiv hjælp, når kaffemaskinen driller, eller skraldespanden skal tømmes. Vi kalder det Service on Demand.